Druga mobilnost učenika Gospodarske škole Varaždin ove školske godine, unutar Erasmus+ akreditacije u području odgoja i općeg obrazovanja, odvijala se od 10. do 14. ožujka u malom portugalskom gradu/selu, Lousadi.
Na mobilnosti su sudjelovale učenice Sabina Rogina, Marta Čumbrek, Lorena Martinjak i Anja Puja u pratnji profesorice Ane Oreški, a boravilesu u školi Escola Secundaria de Lousada, odnosno srednjoj školi u Lousadi.
Cilj ove mobilnosti bio je osnažiti kompetencije učenika za održivi razvoj promjenom potrošačkih navika te su učenice ovom prilikom naučile neke praktične načine kojima se mogu mijenjati potrošačke navike, načine smanjenja otpada i potrošnje energije te strategije za bolje očuvanje okoliša. Učenice su učile i o portugalskoj kulturi, unapređivale znanje engleskog jezika i naučile ponešto portugalskog, sudjelovale su u raznim izvannastavnim aktivnostima škole, te su posjetile grad Porto koji je od velikog značaja za portugalsku povijest i kulturu.
- Naše su učenice također portugalskim učenicima i nastavnicima prezentirale Gospodarsku školu, grad Varaždin te našu državu. Kao krajnji proizvod ove mobilnosti, cure su zajedno s portugalskim kolegama kreirale veliki mural koji ma poseban, umjetnički način spaja motive Varaždina, Hrvatske i Portugala, a bit će izložen cijele školske godine u glavnom hodniku portugalske škole - poručili su iz škole.
Osim učenica Gospodarske škole, u isto vrijeme je u školi Escola Secundaria de Lousada tjedan dana provela profesorica engleskog jezika i Erasmus+ koordinatorica, Brankica Vrček,u okviru programa Erasmus+ plus: praćenje rada. Upoznala se s radom navedene škole koja je odabrana kao primjer dobre prakse ekološki osviještene škole. Naime, u Portugalu se provodi nacionalni program u školama koji ima za cilj unapređenje i učenje metoda za bolje očuvanje okoliša, smanjenje otpada i razvijanje svijesti o održivosti.
- Tijekom praćenja rada profesorica Vrček stekla je različite praktične vještine za promicanje održivosti u svojoj školi i zajednici te je naučila kako učinkovito uključiti druge u rasprave o održivom razvoju, kako kreirati male 'zelene' kampanje i inicijative te kako aktivno primjenjivati načela održivosti u stvarnim situacijama, razvijajući iskustvo u donošenju odluka koje su bolje za okoliš i zajednicu u cjelini - napomenuli su iz škole.