Plesni studio Vindi i njezina osnivačica Davorka Čorko Rodeš sinonimi su za suvremeni ples u Varaždinu, a kroz studio je proteklih 30 godina prošlo na stotine plesačica, od kojih su neke suvremeni ples odabrale i kao svoj životni poziv. U plesnom studiju pleše uglavnom od 140 do 150 plesačica u dobi od 4 do 18 godina, a nedavno su u varaždinskom HNK održale svoju redovnu zimsku plesnu predstavu pod ovogodišnjim nazivom “Baš kao san”. Ujedno su time obilježile 30 godina postojanja Plesnog studija Vindi.
Iz gimnastike u suvremeni ples
Kad je pokretala plesni studio, to je 1995. godine bilo gotovo jedino mjesto za ples u Varaždinu, dok danas u gradu postoji gotovo dvadesetak mjesta na kojima se pleše raznim stilovima, a u ples je uključeno više od tisuću polaznika, napominje Davorka Čorko Rodeš dodajući da njihov rad s djecom od početka prepoznaje i kontinuirano podupire tvrtka Vindija. U svijet plesa došla je iz sporta, nakon što se deset godina bavila sportskom i ritmičkom gimnastikom. Tijekom studija kineziologije u Zagrebu shvatila je, kaže, da ne želi biti nastavnik tjelesnog odgoja nego da “želi raditi u dvorani s onima koji tamo dolaze jer to žele”. U Zagrebu je pohađala satove suvremenog plesa kod legendarne Milane Broš, da bi povratkom u Varaždin 1992. godine pokrenula grupu za suvremeni ples u sklopu “Društva naša djeca”, a 1995. godine i Plesni studio Vindi.
Kroz njega su od tada prošle na stotine plesačica, od kojih se neke i profesionalno bave suvremenim plesom poput Ane Mrak, docentice na plesnom studiju Akademije dramskih umjetnosti u Zagrebu i Natali Radelić, koja se bavi plesnom podukom u Zadru. Na plesnom studiju u Zagrebu su trenutno također dvije bivše plesačice studija Vindi; Tara Breški i Iva Stanisavljević, koje studiraju pedagoški smjer. To su svakako nove plesne nade za buduću varaždinsku plesnu scenu, a koja bi, prema najavama, trebala u sklopu dogradnje Glazbene škole dobiti i novu dvoranu za balet i suvremeni ples. U Plesni studio Vindi su tijekom godina dolazili brojni renomirani plesači iz Hrvatske, ali i susjednih zemalja, koji su varaždinskim plesačicama prenosili svoja znanja, a među njima su Maša Kolar, iz riječkog HNK-a, Petra Hrašćanec, također predavačica na plesnom odsjeku ADU-a i mnogi drugi.
Spartanski duh i kreativnost
Tako se tijekom godina razvijala svojevrsna varaždinska škola suvremenog plesa. - S obzirom da smo potekli iz gimnastike, uvijek je kod nas bio prisutan taj pomalo spartanski pristup pod motom “zdrav duh u zdravom tijelu” i da se ne odustaje olako već da se izlažemo određenim fizičkim naporima i drilu, jer samo kroz vježbu mozak pamti određene pokrete i oni postaju automatski. S druge strane, osim voditelja grupe, koji svemu daju svoj pečat, senzibilitet i energiju, traga u našem radu ostavili su i svi učitelji koji su nam dolazili i od kojih smo puno naučili. Oni su nam otvarali nove načine razmišljanja kako bi se na kraju zapitali što je to kreativnost i kako djeca vide, osjećaju i izražavaju određene stvari. Za mene je u odgoju vlastite djece, ali i u radu s djecom u plesnom studiju uvijek bio važan moto ‘ma, možeš ti to!’. Nije mala stvar kad dijete na kraju izađe pred puno kazalište i kroz pokret ispriča kako ono vidi i doživljava svijet - opisuje naša sugovornica na čemu se sve zasniva varaždinska škola suvremenog plesa, ističući da i njihove polaznice sudjeluju u osmišljavanju koreografija, odabiru tema i glazbe.
- Sve radimo zajedno i djeca puno toga sami predlažu. Važno mi je da smo svi povezani i da razumiju smisao cijele priče koju radimo, a ne samo svoju pojedinačnu ulogu u toj priči. Na isti način tražimo i inspiraciju za nove predstave. To je gotovo uvijek nešto iz života tj. naših osobnih iskustava, ali je važno odabrati temu primjerenu dječjoj dobi kako bi je oni i razumjeli - ističe voditeljica studija čije plesne predstave već godinama privlače brojnu publiku zahvaljujući maštovitim koreografijama, ali i izvrsnoj produkciji u čijem nastajanju sudjeluju brojni suradnici zaslužni za kostime, glazbu i sve što je potrebno da bi se stvorila čarobna plesna predstava. Kroz razgovor nam pojašnjava i u čemu se rad u studiju s djecom danas razlikuje od onoga što je bilo prije 20 ili 30 godina, s obzirom na današnje trendove života i sve izraženiji sjedilački način života kod djece.
Više vremena za igru i kretanje
- Nekad se u dvorani od ponedjeljka do srijede radilo normalno i onda bi se četvrtkom i petkom osjetio umor i pad koncentracije, a danas već u ponedjeljak djeca često dođu umorna od silnih obaveza i pretrpanih rasporeda. To nije prirodno i po meni bi puno više vremena trebali imati za igru, kreativnost i kretanje, a ne za sve te silne informacije. Nekad im pokret tijekom treninga pomogne da se obnove, ali ponekad se jedva izdrži taj dan, no češće je ono prvo. Što se tiče novih tehnologija, djeca su uvijek djeca i ako živite s njima i pratite te promjene, onda vas ništa ne čudi jer se i vi s njima mijenjate i rastete. Najviše me veseli kad ih mogu naučiti neki novi element i kad vidim kako kroz godine napreduju. To je kao kad posiješ sjeme, gledaš ga kako raste i uživaš na kraju u njegovoj ljepoti.
KOREOGRAFIJE I GOSTOVANJA
Od Plesokaza i Špancirfesta do Dubrovačkih ljetnih igara
Svake godine Plesni studio Vindi održi četiri plesne predstave; zimsku predstavu u veljači, “Plesokaz” u lipnju, “Milk night” tijekom Špancirfesta i plesne minijature u studenom. Pored Davorke Čorko Rodeš, u plesnom studiju s djecom raznih uzrasta rade i Sanja Sabljak, Hedera Perhaj i Ivona Čorko.
Prva, zimska predstava tijekom veljače održava se u HNK Varaždin u znaku zajedničke teme kao što je to ove godine bila predstava “Baš kao san”. Davorka Čorko Rodeš osmisila je naziv i koncept programa “Plesokaza”, suvremenog plesa za djecu i mlade koji se od 1999. godine održava u Varaždinu, a kasnije i u Požegi, Čakovcu i Osijeku. Također je 2006. godine pokrenula program “Milk night” koji se izvodi u sklopu Špancirfesta kao cjelovečernji program, a tijekom godina u njegovu su kreiranju sudjelovali i brojni drugi autori (Sanja Tropp Fruhwald, Maša Kolar, Nikolina Komljenović, Ilijana Lončar, Nikolina Mekovec). U studenom se održavaju plesne minijature osmišljene za manji broj plesača (solo, duo, trio, kvartet i kvintet). Tijekom godina plesači PS Vindi također su gotovali na plesnim festivalima i programima u drugim gradovima (Zagreb, Požega, Čakovec, Šibenik) te povremeno i u produkcijama varaždinskog HNK kao što je bila plesna predstava “Ljubičasto” nastala 2022. godine u koprodukciji HNK Varaždin i umjetničke organizacije VRUM. Predstave i koreografije Davorke Čorko Rodeš izvodile su se i na Dubrovačkim ljetnim igrama, u brojnim hrvatskim gradovima, ali i u inozemstvu, od Austrije, Italije i Njemačke pa sve do Indije.