Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković danas je, s predstavnicima HŽ Infrastrukture i Varaždinske županije, obišao radove na izmjeni kolosijeka na željezničkom kolodvoru Varaždin.
Riječ je o radovima koji su tijekom ovog mjeseca započeti u sklopu velikog projekta obnove dionice željezničke pruge u ukupnoj duljini od 90 kilometara, a uključuju 74,7 kilometara dionice Kloštar – Koprivnica – Varaždin te 11,8 kilometara dionice Varaždin – Čakovec. Ukupna vrijednost ovih radova iznosi 190 milijuna eura.
- Danas u Hrvatskoj ulaganja u željezničku infrastrukturu su veća od 1,5 milijardi eura, uglavnom iz europskih fondova, ali kad govorimo o regionalnim i lokalnim prugama, što nismo financirati iz europskih sredstava, onda smo se okrenuli povoljnom kreditu s Europskom investicijskom bankom koji se već u svojoj punini i realizira. Sljedeći tjedan ćemo biti u Istri na obnovi pruge, nedavno je završena Krapina – Zabok, tako da je na redu jako puno tih lokalnih i regionalnih pruga i taj investicijski ciklus će trajati sljedećih desetak godina, kada govorimo o obnovi cjelokupne željezničke infrastrukture. Paralelno s time, nabavljamo nove vlakove, svaki mjesec dođu jedan ili dva nova vlaka koje Končar isporučuje, a imamo smo i također veliki projekt, isto tako uz pomoć europskih sredstava, kroz NPOO, tako da nastavljamo s nabavkom i modernizacijom voznog parka, tako da paralelno s gradnjom infrastrukture pratimo to s novim vlakovima. Mislim da je to dobro i da Hrvatskoj to treba - rekao je ministar Butković.
Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture vjeruje da će svi radovi na izmjeni kolosjeka na željezničkom kolodvoru Varaždin biti završeni u roku.
- Radove izvodi austrijska tvrtka koja se dokazala kao dobra tvrtka. Ovih dana raspisat ćemo i natječaj za idejna rješenja modernizacije pruge od Zaboka do Varaždina, a nismo odustali ni od tzv. Lepoglavske spojnice. Napravili smo studijsku dokumentaciju koja je sada malo stavljena sa strane jer želimo prvo riješiti sve glavne koridore i regionalne pruge, a nakon toga gradit ćemo i to - najavio je Kršić.
Ulaganjima u željezničku infrastrukturu zadovoljan je i župan Anđelko Stričak.
- Nikad većim ulaganjima državnih tvrtki na području Varaždinske županije, Hrvatskim cestama i Hrvatskim vodama, sada se pridružila i HŽ infrastruktura. Prošli tjedan izdana je građevinska dozvola za izgradnju brze cestu Varaždin – Ivanec – Lepoglava – Krapina, za prvu dionicu Varaždin - Cerje Tužno, tako da očekujemo da će izvođač radova biti uvedeni u posao za dva do tri tjedna. Danas pak ovdje obilazimo radove na projektu obnove pruge od Kloštra preko Koprivnice, Ludbrega, Varaždina do Čakovca, čija je ukupna vrijednost 190 milijuna eura. Za sve nas je ovo ulaganje također važno, jer će omogućiti kraće putovanje vlakom od Varaždina i Ludbrega do Koprivnice, a potom i prema Zagrebu - rekao je župan.
Podsjetio je i kako su vijećnici Županijske skupštine na prošlotjednoj sjednici usvojili četvrte Izmjene i dopune Prostornog plana Varaždinske županije kojim su u prostorno-plansku dokumentaciju uvrstili trasu brze pruge, tzv. Lepoglavsku spojnicu, a ujedno je dana mogućnost izgradnje dodatnog industrijskog kolosijeka u Brezju, uz prugu Zaprešić – Čakovec, a za utovar i istovar robe za potrebe gospodarstva pogotovo kontejnerske robe.
- Sve te investicije su bitne i na korist našim građanima – zadovoljan je varaždinski župan.
Na obilasku radova bio je i varaždinski gradonačelnik Neven Bosilj koji je naglasio kako je riječ o kapitalnoj investiciji kojom će se Varaždin približiti Zagrebu te će se skratiti putovanje za više od sat vremena.
- Pozdravljam ovu investiciju, kao i suradnju s Ministarstvom mora, prometa i infrastrukture i Upravom HŽ-a. Zajednički smo radili i na rješavanju ključnog infrastrukturnog problema Grada Varaždina, a to je kučanska rampa, te smo uskoro pred izdavanjem građevinske dozvole - rekao je gradonačelnik Bosilj.